Offpage optimalizácia

Pre menej konkurenčné kľúčové slová alebo pre tzv. long tail výrazy (výrazy na dlhý chvost) môže samotná onpage optimalizácia zabezpečiť dobré pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Pre konkurenčné frázy však už onpage faktory nestačia a je potrebná offpage optimalizácia (optimalizácia faktorov mimo stránky).

Offpage optimalizácia zahŕňa niekoľko častí internetového marketingu – virálny, social media, email marketing a ďalšie. Môžu totiž dopomôcť hlavnému cieľu offpage optimalizácie a to, získať čo najviac a čo najkvalitnejších spätných odkazov (odkazy smerujúce na optimalizované stránky).

Kvalita spätných odkazov sa určuje niekoľkými spôsobmi. Faktory, ktoré sú pravdepodobne súčasťou algoritmu Google vyhľadávania, sú nasledovné:

  • PageRank – Pri získavaní spätných odkazov sa snažíme získať odkazy s čo najväčším reálnym PageRank-om. Pozor, to nie je to isté ako toolbar PageRank. O tom, čo to PageRank je a ako sa počíta, čítajte v prekliku.
  • TrustRank – Dôveryhodnosť web stránok je tiež dôležitým faktorom a oveľa ťažšie manipulovateľným ako PageRank. Snaha pri získavaní spätných odkazov musí ísť smerom k stránkam s čo najvyšším TrustRank-om.
  • Relevantnosť – Nevyhnutným faktorom pri získavaní spätných odkazov je relevantnosť. Relevantnosťou sa myslí to, aby odkazy viedli na vaše stránky zo stránok s podobnou tematikou, akú má váš obsah.

Základné spôsoby, akými získavať spätné odkazy sú popísané v sekcii o spätných odkazoch. Pre pokročilejšie metódy, sledujte SEO blog.