Pre menej konkurenčné kľúčové slová alebo pre tzv. long tail výrazy (menej hľadané výrazy, ktorých je ale väčšina) môže samotná onpage optimalizácia zabezpečiť dobré pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Pre konkurenčné frázy však už onpage faktory nestačia a je potrebná offpage optimalizácia.

Offpage SEO zahŕňa všetky úkony, ktoré robíme mimo vlastných webových stránok. Jeho úlohou je najmä posunúť webové stránky na lepšie pozície na všetky cielené kľúčové slová (aj tie primárne), získanie konverzií pomocou SERP features a ak sa dá, tak zvýšiť hľadanosť relevantných kľúčových slov. V obmedzenej miere môže offpage SEO pomôcť aj cieleniu väčšej množiny kľúčových slov. Ide o:

  • Získavanie spätných odkazov (linkbuilding) – Ak jedna webová stránka odkazuje na inú, Google si túto informáciu vysvetlí ako hlas za to, že odkazovaná stránka je niečím zaujímavá. Odkazovaná webová stránka tak získava lepšie pozície vo výsledkoch Googlu.
  • Budovanie značky (branding) – Čím viac sa vaša značka hľadá na webe, čím viac sa o nej píše, tým lepšie pozície bude web vašej značky mať.
  • Rôzne nastavenia v externých systémoch – Ide o registráciu na Google mapách, Google správach, registráciu v nejakom katalógu, apod.

Linkbuilding

Základné spôsoby, akými získavať spätné odkazy sú popísané v sekcii o spätných odkazoch. Pre pokročilejšie metódy, sledujte linkbuilding na SEO blogu.

Kvalita spätných odkazov sa určuje niekoľkými spôsobmi. Faktory, ktoré sú pravdepodobne súčasťou algoritmu Google vyhľadávania, sú nasledovné:

  • PageRank – Pri získavaní spätných odkazov sa snažíme získať odkazy s čo najväčším PageRank-om.
  • TrustRank – Dôveryhodnosť web stránok je tiež dôležitým faktorom. Snaha pri získavaní spätných odkazov musí ísť smerom k stránkam s čo najvyšším TrustRank-om.
  • Relevantnosť – Dôležitým faktorom pri získavaní spätných odkazov je aj relevantnosť. Relevantnosťou sa myslí to, aby odkazy viedli na vaše stránky zo stránok s podobnou tematikou, akú má váš obsah.