Spätné odkazy

Celá off-page optimalizácia je o tom, ako získavať, čo najrelevantnejšie a najkvalitnejšie odkazy pre vaše stránky. V zásade sa dajú všetky techniky rozdeliť do dvoch veľkých skupín: platené a neplatené, pričom platené neznamená iba peniazmi, ale trebárs vloženým časom alebo platba odkazom (pri výmene odkazov platíte odkazom zo svojich stránok za iný odkaz).

Registrácia do katalógov

Na začiatku vašej linkovej kampane by mala byť registrácia do katalógov. Pri registrácii obmieňajte titulok odkazu (teda anchor text) tak, aby obsahoval kľúčové slová podľa možnosti v iných tvaroch a s inými doplňujúcimi slovami.

Link exchange – výmena odkazov

Jednou z možností, ako získavať spätné odkazy, je výmena odkazov. Ide o dohodu medzi dvomi stránkami, že umiestnia odkazy na svoje stránky smerujúce na stránky toho druhého. Táto taktika niekedy fungovala neuveriteľne. Dnes sa už viac menej hodí iba na úvodné budovanie odkazového potenciálu. Je veľmi dôležité, aby ste vymieňali odkazy len s relevantnými stránkami.

Kupovanie odkazov

Podľa môjho názoru sa SEO expert uchyľuje k nákupom odkazov (za peniaze) pre zlepšenie rankingu iba pri nedostatku ďalších nápadov. Niektoré kľúčové slová je skoro nemožné bez tejto taktiky zamerať.

Linkbaiting

Linkbait je technika, kedy sa snažíte o vytvorenie takej služby alebo vypustíte takú informáciu, ktorá zaujme webmasterov natoľko, že sa rozhodnú odkazovať na vašu stránku. Najlepšie pochopíte, ak zhliadnete tento príklad na linkbaiting.

Social Bookmarking

Social bookmarking zahrňuje niekoľko rôznych služieb. Ide o služby, kde si ľudia navzájom odporúčajú zaujímavé články/odkazy. Tieto služby majú síce len krátkodobý efekt na umiestnenie vo vyhľadávačoch, avšak môžu dobre propagovať stránky medzi webmaster-ami, ktorí potom na vašu stránku môžu umiestniť odkaz, ktorého význam bude už oveľa väčší.

PR články

Tiež istú dobu veľmi populárna metóda na získavanie spätných odkazov. Napíšete článok, ktorý potom uverejníte (aj s vašim odkazom) na iných stránkach. Problém je, že ak zverejníte ten istý článok na niekoľkých weboch, bude vám zarátaný iba raz, pretože ostatné stránky sa vyfiltrujú. Ak vás napadne, že budete písať pre každú stránku iný článok, tak vám poviem, že s tým úsilím by ste radšej mohli písať pre seba.