Štruktúra webu

V odstavcoch o header tagoch sa píše o štrukturovaní textu v rámci jednej stránky. Tu sa však bude riešiť problematika štruktúry celého webového projektu.

Ide najmä o to, ako správne stránky medzi sebou naodkazovať. Odkazy v rámci webu vyhľadávačom hovoria, nakoľko sú stránky relatívne voči sebe dôležité. Čím viac odkazov smeruje na nejakú stránku webového projektu, tým je stránka dôležitejšia.

Je vhodné udržať všetky stránky na čo najmenší počet klikov od hlavnej. Ak hlavná stránka odkazuje na každú podstránku webu, tak všetkým stránkam priraďuje rovnakú dôležitosť. Samozrejme, závisí aj na počte podstránok… tisíce stránok sa predsa nedá odkazovať z jednej stránky. Väčší počet stránok musí byť logicky roztriedený do adresárov a prípadne podadresárov. Google odporúča maximálne 100 odkazov na jednu stránku, ale tohto pravidla sa nemusíte striktne pridŕžať. Dáva to len približnú predstavu o tom, čo znamená veľa odkazov na jednej stránke.

Zároveň anchor textom odkazov sa dáva najavo, o čom odkazovaná stránka je. Takže pre vlastné stránky sa hodí používať kľúčové slová v anchor textoch. Pri tom by sa ale nemalo spamovať, musí to vypadať prirodzene. Teda namiesto pridávania sitewide odkazov (odkazov na každú stránku webového projektu) plných kľúčových slov, je účinnejšou technikou pridávať odkazy priamo do textu.