Title

Technické faktory

Title tag by sa mal nachádzať v hlavičke html dokumentu a jeho koštrukcia je nasledovná: <title>Relevantný titulok stránky</title>. Text umiestnený v tomto tagu sa zobrazuje v hornej časti internetového prehliadača (väčšinou modrý pruh). Objavuje sa však aj na inom a možno oveľa dôležitejšom mieste… vyhľadávače ho používajú ako anchor text pre odkazy vo výsledkoch hľadania.

Title stránky www.seochat.sk vo výsledkoch Google hľadania

Titulok stránky je najdôležitejším onpage faktorom, pretože je to (spolu s meta tagom description alebo kusom textu) prezentácia webovej stránky, ktorú potencionálny návštevník vo výsledkoch hľadania uvidí. Na základe toho, či titulok odpovedá hľadanému výrazu, sa rozhodne na stránku kliknúť alebo nie. Preto vyhľadávače uprednostňujú stránky, ktoré obsahujú hľadanú frázu v title.

Obsahové faktory

Hustota kľúčových slov v titulku by mala byť 100% alebo čo najvyššia. Každé ďalšie slovo v title znižuje váhu tých ostatných, takže aj s počtom zameraných kľúčových slov je potrebné narábať opatrne. Ak sa použije príliš veľa kľúčových slov do title-u, ani na jedno z nich sa stránke pravdepodobne nepodarí dostať vysoko. Ak sa použije málo kľúčových slov, nevyužije sa potenciál stránky naplno.

Vyhľadávače zobrazujú iba prvých 60-70 (presné číslo záleží od vyhľadávača) znakov z titulku, takže čokoľvek za 60.-70. znakom nebude pre hľadajúceho k videniu. Držiac sa motta, že optimalizácia pre vyhľadávače je vlastne optimalizácia pre hľadajúcich ľudí, by mal byť title každej stránky webu kratší než 60-70 znakov.

Rada ohľadom 100% hustoty kľúčových slov je pravdivá z pohľadu hodnotenia vyhľadávačmi, ale nesmie sa zabúdať ani na mieru preklikov CTR. Stránka na nižšej pozícii môže získať viac preklikov, ak jej title obsahuje informáciu, ktorá hľadajúceho zaujme. Teda, ak by nejaké nekľúčové frázy vyvolali zvýšený záujem hľadajúceho, oplatí sa ich do title-u pridať (pre stránku produktu sa niekedy oplatí v title-y vyzdvihnúť absolútnu konkurenčnú výhodu, ak taká existuje).

Poslednou súčasťou, ktorá by nemala chýbať v title, je značka (po anglicky: brand) webu. Ak značka neobsahuje kľúčové slovo, tak síce znižuje váhu ostatných slov v title-y, ale toto negatívum je oveľa nižšie ako pozitívny prínos z pestovania značky (po anglicky: branding). Pestovaním značky sa získavajú návštevníci, ktorý sa na web budú vracať a u týchto návštevníkov je vyššia pravdepodobnosť, že prevedú konverziu. Viac o značke a title-och na blogu.

Informačná architektúra

Slová na začiatku titulku (viac naľavo) majú väčšiu váhu ako tie vzdialenejšie od začiatku (viac napravo). To znamená, že tie ťažšie, konkurenčnejšie slová by bolo dobré umiestniť na začiatok titulku. Z rovnakého dôvodu je lepšie umiestňovať značku (názov firmy, názov webu, názov domény) až na samotný koniec title-u.

Na začiatok by sa mali dávať kľúčové slová, ktoré priamo popisujú obsah stránky, ku ktorej sa title viaže. Teda namiesto konštrukcie title-ov spôsobom:

Názov webu – Hlavná kategória – Podkategória – Unikátny titulok stránky

… radšej voľte štruktúru title-ov nasledovne:

Unikátny titulok stránky – Podkategória – Hlavná kategória – Názov webu