Title tagom sa označuje titulok web stránky. Je to meta tag v hlavičke HTML dokumentu (v časti <head>), ktorého obsah na stránke priamo nevidno. Text umiestnený v tomto tagu sa ale zobrazuje v tab-e internetového prehliadača a najmä, vyhľadávače ho používajú ako text odkazu vo výsledkoch hľadania. V HTML sa zapisuje takto:

<title>Titulok web stránky | Názov webu</title>.

Titulok stránky je možno najdôležitejším onpage faktorom v SEO, pretože je to (spolu s meta tagom description alebo vygenerovaným popisom z textu web stránky) prezentácia webovej stránky, ktorú vo výsledkoch hľadania potencionálny návštevník uvidí. Na základe toho, či titulok zodpovedá jeho zámeru, sa rozhodne na stránku kliknúť alebo nie. Preto vyhľadávače uprednostňujú stránky, ktoré obsahujú hľadanú frázu v title.

Príklad:

Výsledky Googlu: Čo je SEO a ako sa robí?

Title: Čo je SEO a ako sa robí?

Ako tvoriť dobré titulky pre SEO?

  • Každá stránka webu má mať vlastný, dobre popisný title. V opačnom prípade prichádzate o možnosť cielenia nového hľadaného výrazu.
  • Google zobrazuje iba 60-70 znakov z titulku (presné číslo sa v čase mení), takže čokoľvek za 60.-70. znakom nebude hľadajúci vidieť. Title by teda mal byť kratší ako 60-70 znakov.
  • V title-och by sme mali obmedzovať zbytočné slová. Každé ďalšie slovo v title totiž znižuje váhu tých ostatných. Ake je náš top výraz “notebooky”, potom title ako “Kúpte si notebooky u nás | Názov webu” nie je tak dobrý ako strohejšie “Notebooky | Názov webu”.
  • V title-och síce chceme mať skoro len kľúčové slová, ale nesmie sa zabúdať ani na mieru preklikov – CTR. Stránka na nižšej pozícii môže získať viac preklikov, ak jej title obsahuje informáciu, ktorá hľadajúceho zaujme. Teda, ak by nejaké nekľúčové frázy vyvolali zvýšený záujem hľadajúceho, oplatí sa ich do title-u pridať. Napr. pre stránku produktu sa niekedy oplatí v title-y vyzdvihnúť jeho cenu, ak vieme, že ho predávame za najnižšiu cenu na trhu.
  • V title stránok by na jej konci mala byť značka, resp. názov webu. To síce znižuje váhu ostatných slov v title-y, ale toto negatívum je nižšie ako pozitívny prínos z budovania značky. Značka by mala ísť na koniec preto, že slová na začiatku titulku (viac naľavo) majú väčšiu váhu ako tie vzdialenejšie od začiatku (viac napravo). To znamená, že tie ťažšie, konkurenčnejšie výrazy je lepšie umiestniť na začiatok titulku a značku (názov firmy, názov webu, názov domény) až na koniec title-u. Viac o značke a title-och na blogu.
  • V title-och môžeme kľúčové slová ľubovoľne ohýbať tak, aby to znelo dobre. Nie je potrebné držať sa presne hľadaného tvaru.
  • Nespamujte! Ničomu nepomôže, ak budete výrazy v title-y nasilu opakovať. Takýto title vám bude škodiť: Predaj automobilov, autá na predaj, váš auto-predajca | Názov webu